fredag 30 augusti 2013

Kräftskiva

Ikväll kommer en kär vän och hennes familj på kräftskiva hos oss. Kanske inte låter så märkvärdigt för er, men för oss är det märkvärdigt och alldeles otroligt fantastiskt att vi har hittat vänner som det bara känns lugnt och skönt att träffa.

Vi är inte sociala ett endaste dugg nuförtiden. Det krävs så mycket planering och anpassning från vår sida att vi tappat lusten. Med en son med Asperger och ADD som ogärna lämnar hemmet överhuvudtaget är att åka bort näst intill omöjligt. Jag föredrar min hemma miljö också , även om det finns vänner som jag åker till och känner mig hemma. 



När vi får besök av släkt och vänner vid olika högtider är det ett råslit att få allt att rulla. Det är inte många i den kretsen som erbjuder sig att hjälpa till. Vi har försökt att bjuda över oss själva till släkten men då tycker vissa att det blir för rörigt med våra vilda barn. :/ 

Men idag kommer kära vänner som vet allt, accepterar det och ser det fina i oss. Jag är otroligt tacksam för det och för att det är fredag och imorgon är det sovmorgon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt tack för ditt visade intresse. Jag svarar så fort jag har möjlighet!