lördag 11 januari 2014

Den fina linjen mellan ADHD och bipolär

Tankarna snurrar runt likt strumpor i en torktumlare. Udda, obekväma, stressande och förvirrade tankar ständigt på väg. Rastlöshet är förnamnet och ångest dess efternamn. Mår dåligt inuti men bra utåt.

Vad hände? Jag som hade ett sånt flyt och bra stadga i mitt mående. Från en dag till den andra är jag fru effektiv. Städat, skurat, vikt, bäddat, vädrat, bakat, diskat och farit fram som en dåre i huset. Oförmögen att finna ro....ångesten kommer krypande så fort jag stannar upp och jag längtar tills klockan blir åtta så att jag kan ta mina sömnpiller. Puh., sövd till lugnet som sömnen ger. 

Det är vid sådana här tillfällen, när jag är på högvarv under en period för att sedan falla ihop och inte orka något som min första (och sedan felaktiga diagnos) bipolär gör sig påmind. Har jag verkligen ADHD? Har jag rätt diagnos? Ska man verkligen pendla i aktivitetsnivå som jag gör nu? Jag har ställt min läkare denna fråga och hennes svar är att det är dessa frågor hon ställs för varje dag och det finns inget självklart svar. 

Jag vet iaf att jag äter en hel dosett med diverse färgade piller - varje dag för att hålla mig borta från ett totalt kaos. Jag mår bättre än på flera år men på måndag är det jag som ringer och ber om hjälp. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt tack för ditt visade intresse. Jag svarar så fort jag har möjlighet!