måndag 23 september 2013

Soldatkrabba

Ibland vill man bara försvinna, omsluten av ett lugn och med ro i själen.

Igår tittade jag och min älskade son, storebror med egen Aspergers diagnos på ett naturprogram på SVT. Det var ett vackert program som handlade om det marina livet runt Japan. På en plats där mangroveträd växte och tidvattnet växlade fanns det miljontals av krabbor. Dessa soldatkrabbor kom upp ur sanden när vattnet sänktes för att sedan, vid tidvattnets återkomst helt inkapslas av sanden och havsvatten i sin lilla håla.

Sonen utrycker, det jag redan tänker att vara en sådan soldatkrabba helt bortkopplad ifrån ljud, ljus och annat störande vore underbart!

Vi båda var nog lika trötta på allt stök som en helg tillsammans med familjen innebär. Tanken på det totala lugnet kändes befriande och det är alltid lika trevligt när han och jag delar samma tanke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt tack för ditt visade intresse. Jag svarar så fort jag har möjlighet!