måndag 2 december 2013

Skrutt Fia och ADHD

Klockan är 03.30 och min fyraåriga dotter springer, hoppar, busar och ger små glädje tjut ifrån sig runt omkring i hela huset. Charlie är inte sen att hänga på, valp som han är så har klockan ingen betydelse för att säga nej till lite bus. Har min dotter ADHD? 

Hela helgen har varit ett enda stort virrvarr av hennes energi. Alla blir påverkade av en person som hela tiden är på språng och följer minsta lilla impuls. Just nu har även trottsen satt in och hon är obstinat och tjurig, vilket inte brukar vara fallet. Sedan är vi oroliga för hennes grov motorik för hon slår sig ideligen på allt och ingenting. I helgen har hon blivit uppskickad på rummet flertalet gånger då hon inte lyssnat när vi bett henne att sluta. Det är inge roligt att hela tiden komma i klinch med sitt barn. Speciellt inte när jag inte är 100% säker, på att hon hört våra tillsägelser innan vi fått nog och hon får gå till rummet. 

Jag har haft en bra tid länge nu och är så tacksam över det. Ibland kan jag undra om det varit bra eller om jag bara är jäkligt bra på att skjuta undan problem och fokusera på det som fungerar? Jag älskar min lilla skrutt Fia mer än allt. Hon är så mycket av mig och hon har en precis lika stark personlighet som jag. Jag tänker att oavsett diagnos eller inte kommer hon att ta sig till stjärnorna och tillbaka när helst hon vill. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt tack för ditt visade intresse. Jag svarar så fort jag har möjlighet!