tisdag 11 mars 2014

Tid för reflektion

Trött i kroppen och i sinnet då är det dags att bromsa takten lite. Vilken fart jag har haft sista tiden, fylld av mycket sociala kontakter både gamla och nya. Roligt men jobbigt.

Idag har jag promenerat med mina hundvänner och min son för att sedan direkt åka till hans möte hos logopeden. De utreder honom för dyslexi och det är massa uppgifter som han ska göra. Två timmar idag och två timmar i morgon. Jag har haft så fullt upp med allt att jag glömde boka av mitt boendestöd idag. Hon ringde när jag var på hundpromenaden. Jag tycker inte om att glömma bort möten. Känns som om jag tappar kontrollen. 

Jag har också påbörjat ett omfattande vårstädnings projekt här hemma vilket verkligen behövs. Jag tar ett rum i taget och putsar och fejar till mikroskopisknivå. I helgen fick familjen vara med och röja på övervåningen. Jag älskar känslan av kontroll över alla saker och vetskapen att det är rent hemma. Jag behöver inte leta efter saker eller snubbla över högar av skräp. Det bästa är att plantera om  och duscha alla växter. Då är våren här. 

Jag har flera möten denna vecka och jag funderar på att avboka för att tanka lite egentid och möjlighet till reflektion. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt tack för ditt visade intresse. Jag svarar så fort jag har möjlighet!