måndag 24 mars 2014

Växtkraft

Jag har bromsat, tackat nej till saker och varit lite ego. Nu har jag fått tillbaka kreativiteten och har växtkraft. Kraften från alla växter jag nu sår i små krukor runt omkring i huset. 

Jag är en toknörd när det kommer till trädgård och dess växter. Det är något så befriande att skapa med växter. Planera, välja växter, gräva och följa resultatet genom dom olika årstidernas växlingar. Jag tillbringade en eftermiddag på Stockholms mässan och Nordiska trädgårdar. Mellan sonen var med och vi frossade i inspiration och skapar glädje. Det har varit en härlig helg då tvätthögen växt medan jag prioriterat mina nya fröer och växter.

Våren är här och med den ljuset och möjligheten att vara i trädgården och strosa. Växtkraft var ordet. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt tack för ditt visade intresse. Jag svarar så fort jag har möjlighet!