måndag 7 april 2014

Rastlöshet utan Ritalin

Rastlösheten i kroppen gör det svårt för mig att överhuvudtaget sitta stilla. Jag har för första gången, sedan jag började äta Ritalin glömt att ta min medicin. Hmm, längtar tills denna spattiga dag är över.

Det har varit en mycket intensiv helg med besök från UR, golfträning, agilityträning, blåsipps plockning och en ständig kontakt med min familj. Jag har denna dag att vila på och då glömmer jag min medicin. Typisk händelse just nu, att glömma bort mina egna behov då allt snurrar på så fort. Ändå är mitt mående bra. Jag känner mig glad och förväntansfull inför stundande vår och sommar. 

När vi hade besöket från Utbildningsradion UR var vi alla väldigt motiverade och nyfikna. Jenny Bergman som gjorde intervjun följde mellansonen under en halvdag och hon ska komma tillbaka under påsken för att slutföra. Hon var mycket lugn och sympatisk som person och jag hoppas att resultatet kommer att bli bra.

Imorgon är en ny dag och då kommer jag inte glömma att ta min ADHD medicin! Nu vet jag i alla fall vad den gör för nytta. Det är väldigt tröttsamt att vara en sprattel gumma med miljontals tankar på en och samma gång. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt tack för ditt visade intresse. Jag svarar så fort jag har möjlighet!