måndag 8 september 2014

Enjoy the silence

Äntligen måndag, vardags måndag bara jag och tystnaden . Valmöjligheterna är mina och endast mina behov räknas. 

Vad väljer jag då att göra ? En långpromenad med vovven i barndomens förortskvarter. Jag passerar ofta med bilen men att få promenera där idag var riktigt härligt. Solen värmde och jag mindes många härliga stunder. Vänskaper, kärlekar, hundar och hemliga stråk. Efter det - hem igen till trädgården , min alldeles egna trädgård. Planeringen inför vårens blommor är i full gång i mitt huvud och jag rensar ogräs och planterar vårlökar. Tiden försvinner men känslan av lugn och harmoni är fortfarande kvar. 

Att få min måndag ensam,  betyder så mycket för mitt välbefinnande resten av veckan. Tacksam. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt tack för ditt visade intresse. Jag svarar så fort jag har möjlighet!