måndag 24 juni 2013

Boendestöd åter

Idag kom min fina boendestödjare, Mrs Fnittertippan på besök. Blev glad av att träffa henne igen efter veckor av sjukhusvistelse. 

Det är sommar och jag känner att jag strålar i min nya pastellfärgade sommarklänning. Jag har t.o.m rouge på mina kinder och håret är sommar blont. Jag mår bra idag. Inte bra som euforiskt utan mer en välmående känsla. Jag är livrädd att den ska försvinna så jag vågar inte helt slappna av i den känslan. 

Nu är hon här, Mrs Fnittertippan och vi ska genomföra måndagens planeringsmöte. Allt går så lätt idag. Att ringa försäkringskassan och kolla att alla papper kommit in, att ringa och boka läkarbesök samt att gå igenom den sista tidens hög av diverse tidsbokningar och annat pappersjobb.


Vi sitter i min trädgård, eller familjens trädgård men det är min själ som avspeglas i vartenda spadtag och i valet av växter. Mrs Fnittertippan är bara en av många som är imponerade av vår underbara trädgård. Jag tar tacksamt emot hennes beröm, likt en svamp som legat torr alldeles för länge och nu sköljs över utav vatten.

 För så är det nu, jag tankar beröm och kärlek för att komma vidare. 

En trädgård som jag skapat under tre år och med varsam hand format till den varierade terräng, från blåbärsris till formklippt buxbom som den är idag. Där sitter vi i doften från rosorna och solen som värmer skönt och jag känner mig innerligt tacksam att jag mår så mycket bättre nu. Vill alltid ha kraften kvar. 

Att ha förmånen att omge sig av en vacker miljö och människor med hjärtat på rätt ställe är en bra början för välmående. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt tack för ditt visade intresse. Jag svarar så fort jag har möjlighet!