tisdag 4 juni 2013

Etapp Två är nådd

Efter dagens läkarbesök inleds etapp två, det vill säga permission. Jag ska åka hem till mina älsklingar. Imorgon 13.00 är det dags. 


Enligt läkaren har min depression redan minskat och jag har inte samma känsla av hopplöshet längre. Sant! Vad hände, en ny medicin sattes in som visserligen skulle ge resultat efter två veckor men effekten kan ha börjat tidigare. Eller så är det så enkelt att min själ fått total vila och jag har fått allt det stöd jag behöver från alla ni fina som finns runt omkring mig. TACK


När jag lyftes från mitt vanliga sammanhang med familj, hem och katt och placerades i en sjukhusmiljö utan ett uns av förpliktelser så hände något med mig. Jag och tystnaden. Vi har tillsammans kommit fram till vad jag behöver , som följer:

~ tystnad
~ IPad
~ motion
~ kärleksfulla samtal
~ keramik
~ te och choklad
~ härlig lukta gott body butter
~ respektfullt bemötande

Jag är stolt över att jag har tagit hand om mig själv på ett så bra sätt att jag vågar hoppa av tåget en stund för att komma hem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt tack för ditt visade intresse. Jag svarar så fort jag har möjlighet!