måndag 3 juni 2013

Jag är perfekt!

En måndag som kan sammanfattas utav ordet hopp. 

Idag fick jag hoppet tillbaka. Hoppet om ett liv fyllt av energi och glädje. Jag ser  mig själv där. När jag är pigg, sprallig och alldeles full av spirande energi. En perfekt människa. Det är jag. Jag har alltid varit perfekt. Jag är perfekt precis som jag är utan mina prestationer. 

'När jag går in i växthuset möts jag av växter med trötta, hängande blad och vissnande löv. Jag ser vissa växter i full blom som ger av hela sin praktfullhet. Vissa växter har inga blad kvar utan står bara med pinnar som sticker upp ur jorden. Sedan mitt i allt detta står en alldeles grönklädd buske, inte det minsta märkvärdig men alldeles fullkomlig. En välmående växt i balans, inte mer eller mindre och låter sig inte påverkas av omgivningens prestationsstress. För den vet kanske att livet inte måste vara perfekt för att vara underbart. ' 



Idag har jag motionerat, skapat i keramik, vilat och samtalat. Detta har gett mig en känsla av hopp och ett inre lugn. Jag är perfekt precis som jag är och vet du vad? - Det är du med! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt tack för ditt visade intresse. Jag svarar så fort jag har möjlighet!