söndag 2 juni 2013

Låååång söndag

En låååång söndag på sjukhuset är nu slut och imorgon är det en ny vecka. Ett steg närmare tillfrisknande.

Idag fick jag besök av min älskade lilla dotter och mina föräldrar. Det har varit en solig och varmfuktig dag. Vi åt lunch på en uteservering och jag njöt av varje  tugga. Så härligt att slippa sjukhusmaten. Sedan var vi i parken. Trevligt.

Jag längtar hem nu. Hem till gosiga armar omkring min hals, till min mjuka säng, till Iris ännu mjukare päls och möjligheten att gräva i rabatterna. Fast idag lekte jag hemma, genom att vara i sjukhusets tvättstuga och tvätta en extremt ofylld maskin med endast mina egna kläder. Jag har nog alltid gillat tvättstugan. Minns när jag var liten och fick hjälpa till. Lukten av ren tvätt och känslan av att göra något bra. Jag älskade att tömma maskinen, lägga ner den våta tvätten i trådkorgen, för att sedan fördela den jämt i centrifugen och till sist lägga in den i torktumlaren.  Det är något tryggt och rofyllt med att göra dessa enkla saker som att tvätta. 



Imorgon vill jag ta en lång promenad med Petters nya skiva i mp3, för att sedan ta en mycket lång dusch som ger mig ny energi. Energi att delta på keramiken. Förhoppningsvis blir det en kort måndag.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt tack för ditt visade intresse. Jag svarar så fort jag har möjlighet!