torsdag 4 juli 2013

Avskalad kvinna

Någonting har hänt och jag gillar det! Jag har lyckats att nå min inre kärna och nu börjar min resa tillbaka.

Jag vill likna processen med en frukt som man skalar ner, för att till sist nå dess kärna. Livets essens, där allt startade och det är därifrån jag kan bygga upp mig själv igen. 


När jag gick in i väggen för snart tre år sedan var mitt fokus att komma tillbaka  till mitt liv, min ork, min tjänst och ingen fokus på min kärna. Jag jagade runt länge innan jag accepterade att mitt liv aldrig mer kommer att vara så som det vart. Någonting hade föralltid knäckts i mig och min stress tolerans var obefintlig. Det tog sedan ännu längre tid för att hitta min kärna, vilket jag har gjort nu. På sjukhuset hände något i mig när jag fick möjligheten att skapa fritt i lera och jag började på allvar vilja skaffa en hund. Jag har för första gången sedan utmattningsdiagnosen haft självförtroendet och en stark vilja att genomföra något. Jag ska köpa hund.  Jag är oändligt tacksam för att min familj stödjer beslutet och delar glädjen med mig. De vet att jag fortfarande är skör och att dom kommer behövas som back-up om jag börjar må sämre. Men nu, just nu glädjer jag mig oerhört över att få möjligheten att älska och fostra en valp. 

Att hitta sin inre röst och ha modet att följa den är en underbar gåva. Jag har lyckats hitta min egen väg mot ett bättre mående. Jag tittar nyfiket framåt på det som är resten av mitt liv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt tack för ditt visade intresse. Jag svarar så fort jag har möjlighet!