lördag 3 augusti 2013

En varm känsla

Tänk hur härligt varm man kan känna sig i hela kroppen, då man är på exakt rätt ställe med rätt person vid rätt tidpunkt. Allt flyter, du andas, pratar och bara ÄR dig själv. 

Att stanna i detta möte med en annan människa är modigt gjort för dina skydds barriärer är nere. Istället för att skydda dig är du öppen och nyfiken inför vad som väntar. Du känner dig trygg. Trygg i relationen. Jag är otroligt selektiv till vilka jag släpper inpå mig. Jag vet nu av egen erfarenhet att det finns många människor som är falska, ego och rent av elaka. Dessa människor har inte förmågan att älska varken sig själv eller någon annan fullt ut. 

Men jag fortsätter ändå att försöka hitta och behålla sådana äkta personer. Med äkta menar jag personer som har kontakt med sitt inre, vågar misslyckas och kanske inte tar sig själv på alldeles för mycket allvar. För när jag finner en sådan äkta person, är det väl värt risken att bli sårad jämfört med att acceptera den tomheten det skulle skapa i mitt liv utan dessa människor. 

'Människor kommer att glömma vad du sa, människor kommer att glömma vad du gjorde, men människor kommer aldrig att glömma hur du fick dom att känna sig.'  Maya Angelou



Dessa ord är så sanna! Just nu pågår en intensiv granskning av mitt kontaktnät, mina relationer av mig. Jag har vaknat upp efter en tids depression och märker att min vänkrets behöver en Äkthets injektion! Välkommen med på resan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt tack för ditt visade intresse. Jag svarar så fort jag har möjlighet!