måndag 19 augusti 2013

Förändringens tid är kommen

Hösten river som vanligt tag i en med stormstyrka. Försöker hålla fast vid mina rutiner men det är svårt då vi är i förändringens tid. 

Tre barn som alla ska tillbaka till rutiner, en katt som är på väg att byta familj efter valpens livliga inträde. En herrans massa saker, prylar, möbler och skräp från en släktings hem som ska sorteras in i vårt hem eller skänkas till någon organisation eller varför inte kastas.... Need I say more? Mitt huvud är i kaos och vi har knappt startat vecka 1 av hela hösten. 

Jag vet att jag måste minska tidsperspektivet när allt grötar ihop sig. Ta en dag i taget och lita på att saker ordnar sig. Snart har förhoppningsvis en ny vardag tagit form. En vardag som lunkar fram utan allt för mycket varken av svackor eller toppar. En vardag i balans frågar jag efter. Önska kan man ju alltid göra. 



Jag önskar mig ro i själen och en skön skogspromenad med min älskade Charlie.
En resa till en småstad med min älskling, ett hotell och en härlig ledighet tillsammans. Jag önskar mina barn en trygg skola och en frisk höst. Men mest av allt hoppas jag hålla mig över vattenytan, lugnt simmande och ha tillförsikt att min resa mot ett friskare liv bara har börjat. 

Håll i er allihopa för snart så har även denna höst passerat och vi börjar pynta inför Jultomtens ankomst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt tack för ditt visade intresse. Jag svarar så fort jag har möjlighet!