lördag 24 augusti 2013

Åter till vardagen

Härligt med helg och lördags aktiviteter. Livet får en bättre balans när veckorna delas in i dagar och ger på så sätt en fingervisning om när vi ska var aktiva och när vi kan vila.



Veckan, skolstartsveckan har varit hektisk. För mig har omställningen inneburit svårigheter då jag fortfarande håller på att ställa in mina sömnpiller och samtidigt ska kunna fungera klockan halv sju på morgonen. Vi har ju tre barn och en valp som behöver omedelbart uppmärksamhet , påklädande , frukost, dusch tjat , skjuts och promenad . Hmm, vi håller på att utforma något slags Schema över vardagsrutinerna. Jag är inte ett endaste dugg flexibel på morgonen. Jag vill göra exakt samma saker varje morgon utan mycket ljud eller  stök. Då mår jag som bäst! Nu är ju verkligheten någon annan och som sagt nya rutiner är på väg att skapas. 


Jag är enormt tacksam att alla barnen trivs på sina respektive skolor och att vi har det lugnt hemma. Vi vet hur det kan vara när någon inte mår bra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt tack för ditt visade intresse. Jag svarar så fort jag har möjlighet!