tisdag 1 oktober 2013

Tandläkarbesök

Yrvaken är jag sittandes i väntrummet, detta kliniska väntrum som så ofta tandläkares är. Jag är inte rädd för tandläkaren eftersom jag har haft samma sedan jag var tretton år. Jag har ganska mycket problem med tänderna. När jag borstar dom så är det inte automatiserat utan jag måste aktivt tänka på vad jag gör med tandborsten.

I och med min Aspergers diagnos har jag rätten att använda mitt frikort hos tandläkaren. Detta tycker jag är fantastiskt då vi aspies ofta upplever besöken, med alla dess sinnesintryck som mycket smärtsamma.

Ibland känna det riktigt bra att bo i Sverige. Då menar jag dessa tillfällen då ett osynligt funktionshinder får extra stöd. Tack Sverige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt tack för ditt visade intresse. Jag svarar så fort jag har möjlighet!