onsdag 2 oktober 2013

Älskade Ritalin

Jag glömde bort att ta dig, min älskade narkotikaklassade medicin och uthärdade en rörig eftermiddag.

Ja, nu är det gjort! En eftermiddag med Diagnosgrupp, bilkörning med låånga köer, hämtning på dagis samt hemkomst till två barn i konflikt utan min ADHD medicin. Detta är något jag ogärna gör om! Ska genast placera ut mina vita små piller på diverse platser såsom plånboken och bilen. 

När jag inte tar medicinen blir jag splittrad i tankarna, har svårighet att fokusera, rastlös i hela kroppen och jäkligt irriterad och hetsig i biltrafiken. Alla intryck går rakt in och jag blir trött, tröttare än vanligt och tunnelseendet infinner sig. 


Jag glömde medicinen för att ett nytt moment har tillkommit när jag går hemifrån. Momentet är min hundvalp,  som jag nyligen börjat lämna själv och min uppmärksamhet var helt och hållet på en ny rutin som han ska lära sig när jag går. 

Nu ligger jag här i min älskade skinnsoffa medan maken sköter ruljansen med hem och barn. Hmm, en erfarenhet rikare och jag är fortfarande hel. En hel människa som imorgon kommer vara full av Ritalin, maxdos! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt tack för ditt visade intresse. Jag svarar så fort jag har möjlighet!