lördag 16 november 2013

Jag är en Lejonmamma

Igår var vi på läkarsamtal på mellansonens skola och jag kan bara konstatera att jag är en beskyddande, omhuldande och stark Lejonmamma!

Min lilla kille, kanske inte så liten längre med sina 10 år, upplever en sådan inre stress över sin tillvaro att kroppen sagt ifrån. Symtom som depression, oro, rastlöshet, urinvägsinfektion, magont och sömnlöshet har infunnit sig. En kille som alltid har tuffat på i sitt tåg glad, positiv och hjälpsam gråter nu och är stressad. Han har bytt skola och börjat mellanstadiet. Det är mycket läxor och mycket att hålla koll på. Han är så förbaskat lik mig i det avseendet att han alltid kommit i skymundan då storebror tagit allt utrymme med sina utbrott och sina behov. Nu är det slut på det! Mellansonen är också i behov av omvårdnad och samtal. 

Vilken underbar läkare vi träffade på skolan. Hon var lugn, inkännande och sa allt det jag ville höra. Vi ska se om sonen har dyslexi, då vi har det i familjen och dessutom ska han få träffa någon på BUP för att kolla om även han har ADHD. Jag är toppen nöjd med det! Inte att han kanske har en diagnos utan att jag är em Lejonmamma som ser till varje barns behov. 

Jag är stolt över mig själv och över min familj som värnar om varandra. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt tack för ditt visade intresse. Jag svarar så fort jag har möjlighet!