måndag 18 november 2013

Måndag och tystnad råder

Hemskt att medge det men just nu går min fyraåriga dotter mig och resten av familjen på nerverna. Denna lilla kavata tjej går lös likt en orkans vindstyrka genom huset. Låter, trotsar, hoppar, studsar, busar och så fortsätter det i det oändliga. Måndag morgon är så välkommen.

Jag vill verkligen inte sätta en stämpel på min lilla tjej genom att göra en utredning om ADHD, men samtidigt kanske hon och vi verkligen behöver hitta på sätt att få lugnt. Som det är nu flyr familjen åt olika håll för att få någon minuts lugn ifrån henne. Hyperaktiv och impulsiv så in i norden. Det är min lilla flicka det.

Idag tog vi oss till simhallen, jag mellansonen och morfar. Vilket bra intiativ! Det var knappt en människa där, lugnt och skönt. Jag hoppas att vi startat en positiv vana. Jag har fått fysisk aktivitet på recept FAR mot min depression och betalade bara halva priset.

Sedan var jag på ljusterapi och passade på att skissa på min nya tatuering. Spännande! Har väntat så länge på det rätta tillfället och känner att jag är där nu. Jag mår hyfsat och har kommit vidare efter senaste årens tumult och identitetskris så står jag här nu, med båda fötterna på jorden och är lycklig.

Midnatt råder, tyst det är i husen....Längtar till jul. Det kanske blir pepparkaksbak ikväll? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt tack för ditt visade intresse. Jag svarar så fort jag har möjlighet!