måndag 11 november 2013

Slow down

Nu händer det igen. Då menar jag att livet snurrar på, med visserligen roliga saker, men min hjärna hinner inte med att sortera all intryck .

Först var det den fullkomligt underbara mini semester med kärleken. På 30 h lyckades vi flyga, köpa en bil, shoppa på Ullared, ha picknick på hotellet och umgås.

Väl hemma följde en intensiv helg med valpkurs, städning, biobesök, läxläsning, Farsdag och allt det andra som kräver en närvarande mamma.

Många är gångerna jag gått undan för att ANDAS. Jag vet att jag behöver en lång återhämtningssträcka men den ser inte ut att finnas under den närmaste tiden. När detta händer så blir jag kroniskt stressad. Alla saker som ska göras hoppar runt som Ping Pong bollar i huvudet. Jag har svårt att prioritera och fastnar i detaljer.

Jag har avbokat Mrs Fnittertippa , dvs min boendestödjare , för att gå på ljusterapi i morgon men jag får nog om prioritera. Jag behöver rensa mitt skrivbord på lappar, skapa struktur och ordning! Me like

I eftermiddag ska jag och min äldsta son på möte på stadsdelsförvaltningen. Vi ska till familjeenheten och bli förhörda om hem förhållanden, skolsituation och sådant gällande honom. Han har Aspergers och ADD. Just nu fungerar tillvaron bra, vilket jag är innerligt tacksam för. Det beror mycket på en stabil särskola, egen taxi , bra ledsagare och en familj som lunkar på.

Återigen har mitt skrivande hjälpt mig. Nu vet jag hur jag ska börja att ta mig tillbaka till lugnet! Genom att träffa min boendestödjare i morgon och fram till dess ANDAS och ta en sak i taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt tack för ditt visade intresse. Jag svarar så fort jag har möjlighet!