tisdag 17 december 2013

Solsemester

För andra året i rad så lämnar jag och maken Sverige och reser till Teneriffa. I år får lill tjejen följa med och grabbarna får stanna kvar hemma.

Flygresan ner hit upplevdes som en plågsam evighet, sex timmars oljud från flygplan, uttråkade barn och allt annat som låter. Vill absolut inte gnälla, för det är värt detta obehag när man sedan kommer fram men det var dumt av mig att inte ta med mina kära hörselkåpor. Jag har varit bortskämd hemma med tystnad i överflöd och förträngt att ljud gör fysiskt ont när det består av oljud och buller. Lill tjejen klarade flygresan bra. Hon älskar spänningen som nya upplevelser ger. Hon ritade, spelade på Ipaden och sov. 

Väl framme väntade en etage lägenhet på ett välskött och trevligt hotell. Det är nödvändigt med utrymme för att kunna gå undan för att vila eller bara andas. Den uppvärmda polen invigdes direkt och maten som buffén erbjöd var god.

Jag jämför mitt mående med förra årets resa och inser att jag mår bättre. Förra året fanns inte en tanke på att ta med en ständigt pratande, studsande fyraåring på resan. Jag hade nog med att orka med mig själv. Jag orkade inte gå ut och äta varje kväll utan behövde mycket återhämtning. Det gör jag fortfarande men inte lika ofta eller lika länge. Jag njuter fullt ut av ljuset och allt det vackra som finns att se. 

Det är annorlunda att resa med ett barn och jag saknar friheten man som vuxna har utan att behöva ta hänsyn till en liten persons intressen och välmående . Jag vet dock hur fort åren går och jag är väldigt lycklig över att vi har möjligheten att låta Lill tjej flyga flygplan, bo på hotell, bada i poolen och uppleva ett annat land. Spanien. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt tack för ditt visade intresse. Jag svarar så fort jag har möjlighet!