fredag 3 januari 2014

År 2014

Nytt år - nya möjligheter. En riktig klyscha men så sant. Vad sätter gränsen eller hindrar dig från att uppnå det du vill? DU själv är rätt svar.

Livet flyter på för mig. Jag har gjort framsteg på måbra listan, orkes listan och varit utomlands, firat både jul och nyårshelgen med gäster hemma. Till och med jag, som har svårt att se saker i ett vidare perspektiv inser att jag har en ökad livskraft och en mer social tillvaro än på väldigt länge. En härlig känsla sprider sig i kroppen en känsla av frihet. För är det något jag känner till så är det den oerhört vidriga känslan att vara fast i sin kropp oförmögen att styra eller tänka på ett normalt sätt. Fast i kaoset, ångest, yrsel, trötthet och allt annat som kommer till en överarbetad hjärna. 

Jag var själsliges nära döden. Först nu när jag är på andra sidan kan jag se tillbaka på denna mardrömsresa innan rätt diagnoser och rätt behandling sattes in. Sedan kan jag konstatera att det har gått ett och ett halvt år till, efter det och under denna resa har jag lagts in två gånger till för medicin justeringar men nu är jag här. Ett nytt år, 2014! 

Inget nyårslöfte är givet. Inga direkta planer inför året år satta utom att fortsätta som jag gjort. Mycket vila, få krav och måsten och mycket tid för min älskade familj och våra fyrbenta skyddslingar. Jag är tacksam över att fungera bättre och att våga utmana mina trygghetszoner igen. Självförtroendet börjar repareras efter alla misslyckanden som varit och jag inser att jag inte alltid måste lyckas för att må bra. 

Jag önskar dig som läser ett riktigt bra år och glöm inte att bakom nästa krön kanske din stora möjlighet bara väntar på att bli sedd av dig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt tack för ditt visade intresse. Jag svarar så fort jag har möjlighet!