onsdag 15 januari 2014

Fröken effektiv tar semester

Ibland har tiden en förmåga att stå still samtidigt som världen fortsätter på samma vis tick-tack tick-tack

Det är väl lite så det blir när jag går in i mig själv och stannar upp, medan alla bara går på som vanligt. Jag är nog rätt klok ändå som ser mönstret i mitt beteende och som nu dragit i bromsen. Jag behöver inte vara super mamma, fru, vän, dotter , syster och alla andra super roller jag själv tagit på mig. Jag är mänsklig och blir också trött ibland och jag ska ta mig tusan till och med kunna vara lat. 

Fröken effektiv är på semester. Ni får återkomma vid ett annat tillfälle eller så kanske du hinner lösa dina egna problem. 

Idag hade jag läkarbesök med min underbara gumma till läkare. Vi hade ett timmes långt samtal om mig och min tillvaro. Hon är mycket intresserad och samtidigt ödmjuk. Hon ber mig ta det lugnt i jakten på att återkomma till ett vanligt liv. Hmm, jag har accepterat det vid det här laget. Jag önskar bara att jag kunde få min lilla värld, mitt lilla micro sammanhang att fungera. Det är jag, min man, tre barn, en hund , en katt och en herrans massa olika diagnoser som är mitt universum. Nu vet jag att det är rutinerna och vardagslunken som spar energi. Tråkigt men sant! Jag trallar på i min sjukskrivnina verklighet och är oerhört tacksam att min läkare och hennes team förstår mig och mina diagnosers gissel. 

Väl ute från besöket köpte jag nya fräscha SPA produkter. Peeling, oljor och härliga krämer. Hem och tränade på min crosstrainer med ny skön musik i lurarna och körde slut på energi och dess följeslagare rastlösheten. Sedan blev det hemma SPA i badrummet. Pysslat om mig själv, ostörd och ensam. 

Nu ligger fröken effektiv, luktar som en blomma och strålar i sin förnuvarande lata stund på soffan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt tack för ditt visade intresse. Jag svarar så fort jag har möjlighet!