måndag 14 april 2014

Vad är NPF?

Idag är det åter dags för Jenny Bergman från UR, Utbildningsradion att komma hem till oss för att träffa mina killar.  

Detta ska vara det sista tillfället om all teknik fungerar som den ska. Förra gången var inte äldsta sonen med, men idag är det påsklov och det är bara vi tre hemma. Med andra ord tillräckligt lugnt för att kunna nå fram och förhoppningsvis skapa en bra kontakt. Syftet är att sprida information om hur det är att leva i en NPF familj jämfört med en ' normal' familj. Det ska bli väldigt intressant och se om det lyckas. Det är i alla fall väldigt viktigt att sprida kunskap om NPF det vill säga neuropsykiatriska funktionsnedsättningar / diagnoser, som exempelvis ADHD, Autism och  Aspergerssyndrom. 

Till hösten väntas radioprogrammet att vara klart och jag kommer självklart att dela det med er här på min blogg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt tack för ditt visade intresse. Jag svarar så fort jag har möjlighet!