torsdag 8 maj 2014

Att våga drömma

Det låter troligtvis som en klyscha , men det stämmer i alla fall så väldigt väl att vi aldrig ska sluta drömma. 

Jag har av en ren tillfällighet följt en fotografs Istagram konto. Han har plåtat mängder av vackra platser runt om Istanbul. De bilder jag tyckte allra mest om var dom på deras spårvagnar. De går längst en av Istanbuls gågator och jag minns bilden då snön yrde runt detta pittoreska inslag - deras spårvagn. Jag bestämde att denna plats vill jag uppleva i verkligheten och under vår vistelse så fann jag till sist spårvagnen och den breda gågatan och dess vackra tvärgator. 

Vi har haft några mycket intensiva dagar i Istanbul, min man och jag. Detta resmål valdes utifrån en önskan att få uppleva något jag endast sett på bilder. 

Det har varit en fantastisk resa och jag är glad att jag vågade drömma. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt tack för ditt visade intresse. Jag svarar så fort jag har möjlighet!