lördag 17 maj 2014

En dag i solen

Vi har idag haft en underbar dag i solen, med min bror som har permission från fängelset och nära vänner. Idag är en sådan dag som man önskade att man kunde trycka på en STOPP knapp och stanna tiden för en stund . Stanna upp och bara njuta av solens varma strålar , barnens glada skratt och känslan av tacksamhet som fyller bröstet . 

Ibland när allt känns bra kan jag få en känsla av att det inte kommer att vara så för alltid. En liten jävel som sitter på min axel och påpekar att det bara är en tidsfråga tills nått hemskt kommer att hända. Jag tror att det är något jag delar med andra maskrosbarn som också fått erfara hur det är att leva med konstant oro. Oro för att det ska bli hemskt igen. På senare år dyker denna känsla upp allt mer sällan. Vilket är otroligt skönt. Jag har övat på att kontrollera mina tankar för att kunna styra mina känslor på ett mer nyanserat sätt.

Idag var en bra dag och det tar jag med mig in i drömmens värld. Hoppas att ni också haft möjlighet att njuta och må bra denna lördag . Natti natti 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt tack för ditt visade intresse. Jag svarar så fort jag har möjlighet!