tisdag 12 augusti 2014

Mitt största intresse

Vi aspies är ju kända för att ha våra special intressen och mitt är växter och trädgård. 


Jag vill med detta inlägg peka på hur ett intresse kan ta över min tankevärld till 99,9% . Idag fälldes tre av våra högsta träd i trädgården efter noggrann efterforskning . Ett gammalt plommonträd och två björkar. Jag älskar träd och dessa var en av orsakerna till min kärlek till trädgården. Det blev ändå så att vi tog beslutet eftersom björkarna suger upp allt vatten och plommonträdet var halv dött. 

Nu väntar en ny era i livet! Det är faktiskt så det känns. Två Ullungerönn är inköpta och jag har grävt två rejäla gropar till dessa nya älsklingar . Jag har läst alla mina trädgårdsböcker om och om igen. Googlat tips och idéer samt läst in mig på feng-shuins inverkan i trädgården. De nya träden är två i antal vilket representerar mig och maken och mellan dessa kommer min 'tant' hammock att stå. Jag kommer även att plantera en ros och pioner som är kärlekens blommor. Allt enligt feng-shuins lära då denna plats är i området för kärlek och nära relationer. 

För dig som knappt ser skillnad på en maskros och en tussilago kanske min passion och intresse verkar absurd, men så här nördig är jag när det kommer till växter. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt tack för ditt visade intresse. Jag svarar så fort jag har möjlighet!