måndag 11 augusti 2014

Sommarkaos

Om någon läsare undrar varför inläggen i bloggen avstannat så är svaret att det råder sommarkaos i mitt huvud

I år måste jag ändå glatt konstatera att mina krafter varit större och stabilare än på väldigt länge. När jag funderar på varför,  så är det nog både en acceptans för mina funktionshinder hos mig och mina nära och en anpassad semester. Vi har varit mycket hemma och semestrat med vänner som vet och försöker förstå sig på oss NPF- are. 

Vi tillbringade någon vecka i vännernas sommarhus. Super duper härligt! Här fick jag utlopp för min kreativitet och hjälpte till med att inreda en stuga samt gräva i rabatterna. Att jag sedan gick och la mig samtidigt som lilltjej var det ingen som tog någon notis om. Min kära väninna var alltid steget före och förstod att efter en dag med utflykter finns det ingen kraft kvar hos mig för att handla middag på ICA. Hon fixade det. All kärlek till henne. 

Nyckeln har varit mycket tid för återhämtning samt att vi delat upp vår familj på olika mini semestrar . På det sättet har vi haft möjlighet att umgås med samtliga barn och haft egentid med dom. Däremot har jag och maken har inte varit bortskämda  med egentid. Fokus har varit på barnen . Nu ska vi få några dagar för oss själva. Barnen åker med morföräldrarna på en stugsemester. Det ska bli skönt att få umgås vuxet. 

Nästa vecka nalkas skolstart och vardags rutinerna återkommer. Sommarkaos blir till höstlunk och aktiviteter minskar . Jag välkomnar hösten. 

2 kommentarer:

  1. Märkllgt hur lika varandra man kan vara, det är klockrent det du säger...
    I min kupa är det likadant ;)
    Från mitt hjärta till ditt ♥ Kram

    SvaraRadera

Varmt tack för ditt visade intresse. Jag svarar så fort jag har möjlighet!