torsdag 9 oktober 2014

Vårdbidrag

Igår kom beskedet att jag får trefjärdedels vårdbidrag och merkostnader beviljat för min extra omvårdnad som mina två diagnos killar kräver. Tjoho eller fy vilken bekräftelse på hur mycket extra energi det behövs i en familj med npf-diagnoser . Jag känner en vanmakt över min egen omöjlighet att kunna samla kraft åt mig själv, vilket jag verkligen behöver för att kunna komma ut på arbetsmarknaden igen. Det är något jag verkligen vill kunna göra i framtiden. 

På måndag väntar ett möte med försäkringskassan om min framtid. Undra vad handläggaren säger när hon hör att jag har trefjärdedels vårdbidrag för den extra tillsyn mina kidz behöver? 

Lite av moment 22, eller? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt tack för ditt visade intresse. Jag svarar så fort jag har möjlighet!