söndag 25 januari 2015

Kampen mot övervikt

Nu kämpar vi på här hemma mot hungerkänslor och dåliga vanor. Jag har svårt att känna mättnad och vad som är en ' normal ' portion . För att få hjälp med det har jag skaffat måltidsmåttet som är ett suveränt hjälpmedel om du är osäker.


Jag köpte detta på Apotea för 149 kr. Det är en skopa för grönsaker, en för kolhydrater, en för protein och en för sås. Mycket tydligt och exakt vilket min Aspie hjärna älskar. 

Sedan har vi köpt 1 kg proteinpulver med vaniljsmak att strö på gröten etc. Mellan sonen har gjort egna bars som han ska ha som mellanmål. 

Imorgon är det dags att åka till viktcentrum igen med äldsta sonen. Sjukgymnasten står på tur att ge träningstips .

Må väl C 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt tack för ditt visade intresse. Jag svarar så fort jag har möjlighet!