lördag 31 januari 2015

Böcker som förändrat mitt liv - 1

En ståtlig titel på detta inlägg, men faktum är att det finns ett antal böcker som gjort just detta för mig. En sökande person som jag är, har ibland kommit över texter som bokstavligen förändrat mitt sätt att tolka verkligheten och omvärdera mina tidigare sanningar. Jag tror att min diagnos bidragit till att kunna släppa invanda tankemönster eller beteenden lättare. Utryck som ' Fake It till you make It' har jag tolkat och genomfört bokstavligen. Ibland lite läskigt, nu när jag tänker på det eftersom jag kanske skulle kunna bli missledd men hittills har jag använt mitt sunda förnuft. Jag har behållt det som känts bra och användbart för mig och spottat ut resten.

Idag vill jag rekommendera en bok som är skriven av Kaj Pollak. Den heter ' att välja glädje' och är en bok om att få ett bättre liv. En arbetsbok med verktyg som du kan använda för att kunna vara ' den du är ämnad att vara' . Köp den idag! Låna den inte i biblioteket eller lyssna på den utan köp den. Ha den i handen och läs den lite hit och dit. Ha den med dig och hoppa mellan alla dessa otroligt inspirerande tips och råd om hur du kan tänka på ett nytt sätt . Ett sätt som ger dig glädje. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt tack för ditt visade intresse. Jag svarar så fort jag har möjlighet!