fredag 9 januari 2015

Nystart 2015

Det är nästan två månader sådan jag skrev något i bloggen. Jag hoppas att jag har kvar DIG som läsare. Livet har fullständigt rusat fram sedan november, vilket är en bra sak då jag nu i januari är laddad inför det nya året.

Jag slutade på ljusterapin. Det gav mig mer stress av att behöva åka dit och sitta av två timmar än det gav energi. Istället prioriterade jag hundpromenader och den träning som min sjukgymnast föreslagit. Min kropp har skador både i rygg och knä. Jag behöver bygga upp min core muskulatur för att förebygga värk. Skadorna , inser jag nu är pga lyft och fysiskt arbete där jag haft svårighet att känna av kroppens signaler. Jag har lyft alldeles för tunga saker och ansträngt kroppen på fel sätt under lång tid. Därför ligger nu tant och övar upp magmusklerna på golvet en gång per dag.

Vi åkte till Teneriffa även detta år en vecka innan jul. Jag kan verkligen rekommendera det resmålet. Solen lyste, vi badade i havet och promenerade. En riktig energi höjdare.

Nu, i januari är min fokus på min träning av kroppen och att börja äta sundare. Jag delar nog det med dom flesta efter helgernas godsaker. Det ska också bli skönt med rutiner och strukturer som jag vet att jag behöver .

Må väl och hoppas din januari fylls av glädje och hopp inför ett nytt år. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt tack för ditt visade intresse. Jag svarar så fort jag har möjlighet!