torsdag 22 januari 2015

Viktminskning önskvärd

I skogen pulsande i snön med äldsta sonen tillsammans med mina hundvänner och deras busiga hundar. Härligt att promenera tillsammans med honom och han verkar trivas i hundarnas sällskap. Kastar snöbollar till dom och skrattar . Visst är det mycket trevligare att röra på sig om man samtidigt har en sysselsättning. Jag överdriver nog inte , om jag säger att min fysiska rörelse har ökat med 100 procent jämfört med innan jag skaffade Charlie.

Äldsta sonen som fyller 14 år är både överviktig och svårmotiverad. Att gå här med honom, utan att höra klagomål är värt guld. Vi besöker hans dietist på viktcentrum i Huddinge och får nya tips och råd hur vi ska tänka kring maten. Jag har beställt en våg ( den första i mitt liv) , ett måltidsmått samt proteinpulver. Han är laddad- jag är laddad! 

Önska oss aspies lycka till på vår resa att gå ner i vikt. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt tack för ditt visade intresse. Jag svarar så fort jag har möjlighet!