söndag 1 februari 2015

Ritalin till Concerta


Under onsdagens läkarbesök bestämdes att jag ska byta ut Ritalin mot Concerta. Jag har länge velat prova en annan slags ADHD medicin och nu är det alltså dags. 

Modigt av mig som avskyr förändringar. Mina mediciner har blivit mitt halmstrå till ett fungerande tillvaro. En tillvaro utan ångest, känslomässig berg och dalbana och hyperaktivitet. Nu är det bara ADHD medicinen som ska bytas ut så jag hoppas på att det fungerar. 

När jag provat i tre dagar enligt följande 36+18, 36+18 och idag 36+36 mg så märker jag en klar förbättring under sen eftermiddagen och kvällen. Jag är mycket mer fokuserad och vaken än med Ritalin. Det är inte så konstigt eftersom Concerta har en längre verkan . Finner detta mycket positivt. Jag kanske kan bli en kvällsmänniska ? 

För en person som knappt tagit en Alvedon vid huvudvärk,  är min hjärna idag ett enda virrvarr av kemiska reaktioner . Tänk vad livet kan ändras. 

Tacksam över forskning och deras resultat som synnerligen har räddat mitt liv! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt tack för ditt visade intresse. Jag svarar så fort jag har möjlighet!