torsdag 19 mars 2015

The bitch is back

Pratade med en nära vän häromdagen över telefonen. Hon konstaterade glatt efter en stunds samtal att ' the bitch is back' . Tillsaken hör att hon och jag inte gillade varandra i början av vår vänskap. Eller snarare att jag ogillade henne när hon började arbeta på samma jobb som jag. Då kunde jag vara rapp i käften och dryg....det kan jag väl nu också men jag försöker att vara vänlig.

Hon grundade sin kommentar på det jag berättade om när jag firade min 40 årsdag och att jag är mycket snabbare i kommentarerna och i det jag klarar,orkar göra. Så när hon sa 'the bitch is back' var det en komplimang. 

Visst är det så. Jag har fått en ny dos av concerta och jag känner mig mer energisk, lite lättretlig och gladare. Jag har fyllt 40 år och lyckats fira det med min familj på ett utomordentligt härligt sätt. Vi åkte på kryssning och för första gången på flera år hade jag ork att delta även på kvällsunderhållningen. Jag dansade med mina barn, min man och min pappa. Tacksam är ordet som beskriver hur mycket det betydde för mig. 

Sedan har influensan drabbat oss och för första gången så har samtliga familjemedlemmar legat sjuka samtidigt. Jag klarade mig lindrigast och har agerat sjuksyster. Vilket innebär att sköta all markservice, snyta näsor, ge näsdroppar , köpa näsdukar i mängder och torka kräks. Puh, nu är jag för första dagen på länge ensam. Jag älskar tystnaden som blir när det bara är jag och djuren hemma. Hunden sträcker ut sig på golvet och katten vilar i korgen. Tror att dom också gillar detta lugn för en stund. 

Igår var jag på Vardagssamtal på Aspergercenter . Det var mycket trevligt och givande. Jag har missat tre gånger men det var inte svårt att åka dit igen. Vi pratade om skillnaden på hur privat eller personlig man bör vara med olika personer. Beroende av hur nära en person står ens hjärta . Det ämnet kan aldrig bli färdig diskuterat. Jag har alltid haft svårt att berätta lagom om mig själv, men genom att diskutera och belysa problemet är jag på god väg till en förändring. 

Nu ska jag ut i trädgården och pyssla. Tänk vad härligt att våren är här. Det ger mig massa extra energi. Må väl C 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt tack för ditt visade intresse. Jag svarar så fort jag har möjlighet!