fredag 20 mars 2015

Tystnad råder

Jag har känt en viss ängslan över att inte kunna komma ner i varv. Idag har jag äntligen lyckats och det känns så skönt att kunna vila utan tusen miljoner tankar och projekt på gång. Har tillfälligt landat med fötterna på marken och gjort saker för min skull. Avbokat min tid hos sjuksköterskan för att jag helt enkelt inte orkar att byta miljö idag. Jag har tagit korta promenader med min hund, duschat hur länge jag vill utan avbrott, målat naglarna med fem olika slags lack och låtit dom torka helt innan jag rört mig överhuvudtaget.

Ibland , eller på senare tid nästan jämt, händer allt så fort att jag slits mellan att ta hand om barnen, min man, katt och hund utan att jag själv lyckas få tid att sortera intryck eller att prioritera rätt. Vanligtvis finns det utrymme till detta på dagarna men när lov, studiedagar , läkarbesök och sjukdomar avlöser varandra så krymper min egen tid radikalt. Jag tror att det är på grund av den minskade tiden till återhämtning som gör att min sömn inte varit den bästa senaste tiden. Jag har mardrömmar, svettas och är många gånger tvungen att gå upp en stund för att bryta snurrandet.

Jag har accepterat det faktum att det inte finns en normal vardag i min familj alltid är det något. Ändå önskar jag att några dagar framöver kan vara lite mer stilla och beräknade så att min själ får en stunds ro.

Önskar Er alla en härlig fredag.
Må väl C

2 kommentarer:

  1. Å precis det där, att få lite stilla, så själen kan få ro, för att få tid att sortera intryck och prioritera rätt. Det är så svårt! HUR gör man? Undrar jag fortfarande efter att ha ställt mig ungefär den frågan hur många gånger som helst.

    Vilken fin hund du har!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack , visst är han fin!
      Att få ro i själen har för mig tagit år av mental träning yoga , mindfullness och att andas. Oj, det kanske lät för tufft?...men innan jag tog ADHD medicinen så fortsatte min hjärna att snurra i hundra direkt efter avslutat yoga pass.
      Jag hoppas att mitt svar hjälper dig att förstå min väg. Må väl C

      Radera

Varmt tack för ditt visade intresse. Jag svarar så fort jag har möjlighet!