måndag 10 december 2018

Bloggen uppdateras

Just idag väljer jag att aktualisera min blogg. Det var något år sedan jag skrev något. Mycket beror på att jag mått extremt dåligt och prövat, avslutat och sedan påbörjat olika mediciner. Är fortfarande inte klar med medicinbyten men jag mår i allafall bättre än på länge .

Efter att ha haft 4 stycken behandlande överläkare ,under dom senaste åren , kan jag konstatera att jag har ett oerhört komplext och komplicerat psyke. Detta kan väl bero på mina tre diagnoser bipolärsjukdom, ADHD och Asperger.

Jag började äta litium i majmånad, en stämningsstabiliserande  medicin som ofta används vid bipolärsjukdom . Jag märkte en stor skillnad redan efter tre veckor.Det var som om jag hade ett skyddande täcke runt mig, som minskade alla känslor och skapade på det sättet ett stort lugn. Inte så att jag är utan känslor idag utan snarare ett känsloregister liknande det ’normala’ människor har. Det är en befrielse och jag önskar att jag hade fått hjälpt med känsloreglering redan som 1åring!

Förra hösten började jag äta ADHD medicinen Strattera. Anledningen var att jag då åt Elvanse och den gjorde mig ångestfull och uppvarvad. Alla dom övriga ADHD medicinerna har jag provat och slutat med pga olika biverkningar . Strattera var som ett gift för kroppen. Jag mådde så extremt dåligt när jag började behandlingen . Tre månader med influensa syndrom men sen vände det. Vinsten är ett jämnare mående utan kemiska toppar och dalar. En medicin som verkar dygnet runt.

Nu blev det mycket medicinprat. Jo, min son har lovat att hjälpa mig att uppdatera bloggen. Ser fram emot en ny layout.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt tack för ditt visade intresse. Jag svarar så fort jag har möjlighet!