måndag 21 januari 2019

Hypomani som blev paranoia

Det har varit så enkelt att skriva här dom senaste gångerna. Livet flyter på ovanligt bra och jag deltar i aktiviteter t.o.m. skapar egna aktiviteter som att göra egna armband. Denna gång tyckte  jag att det kändes som om jag var inne i ett flow snarare än hypoman. Jag var i nuet och hade en behaglig känsla  i bröstet. Perioden varade ungefär en månad och avslutades när julsakerna åkt upp på vinden . Vilket i sig var otroligt bra för när bakslaget kom fanns det ingen energi över att packa ner julsakerna.

Paranoia kom istället tillsammans med en våg av ångest och självförakt .....
Släpade mig iväg till keramikkurser med taktiken en fot framför den andra. Tillsats var jag där och fylls av dåligt självförtroende och en känsla av att vara utanför denna sociala sammanhang. Tyckte att dom var otrevliga mot mig att jag var utsatt. Jag skulle inte gått dit när jag mår dåligt. Nu vet jag det.

När jag väl kom hem igen fortsatte dramat . Jag fick för mig att min man hade flertalet älskarinnor, att barnen var emot mig .... och mina föräldrar. Det var någonstans här jag förstod att det var min hjärna som spelade mig ett spratt. Det har troligtvis med mina mediciner som jag fortfarande fasar ut och fasar in nya. Mina mediciner kan jag skriva om vid något att tillfälle. Det finns mycket att säga om dem.

Nu har jag landat i ett normalläge och hoppas att det håller i sig en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt tack för ditt visade intresse. Jag svarar så fort jag har möjlighet!