tisdag 19 februari 2019

Medicinering vid bipolär sjukdom

Vardagen kämpar på med ett varierande stämningsläge. Inte så djupa dalar och toppar men ändå kännbart varierande. Jag har svårt att planera min vecka för att jag inte vet hur jag kommer att må. Mitt liv kretsar mycket runt mina olika mediciner som jag fortfarande håller på att fasa ut eller in. Tänk om jag skulle anat att jag skulle ställa in medicin så länge för flera år sedan .... vilken tur att jag inte visste det. Nu har jag bara 25 mg kvar av quetapin . En medicin som fungerade bra för mig men inte för levern. Jag har kommit upp i rätt dos lamictal och äter sedan tidigare litiumkarbonat. Båda är stämningsstabiliserande. På tur att fasas ut är Cymbalta , som kan ha en uppvarvande effekt och mina sömnmediciner . Alla sömnmediciner gör att jag är tung i hela kroppen på fm. Samtidigt är det a o o att jag får sova annars varvar jag upp direkt.

Idag blev fokus medicinering ett nödvändigt ont vid bibolär sjukdom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt tack för ditt visade intresse. Jag svarar så fort jag har möjlighet!