tisdag 9 juli 2013

Bitterljuva sommartid

Det är en bitterljuv sommartid som upplevs nu. I snabb fart passerar dagarna förbi och jag försöker hinna stanna upp för att njuta av det ljuvligt vackra som kallas SOMMAR.

Inte bara en solskens historia denna sommar heller. Vi har en gammal morfar på sjukhus och en son som har dödsångest. Vi är lite förkylda och allmänt krassliga men jag väljer att fokusera på det som faktiskt fungerar. Det finns alltid en möjlighet att välja tankar och jag väljer glädjens tankar.



Checklista över sommarens aktiviteter:

-Badat
-Frossat i jordgubbar
-Njutit av kvällsolen
-Grillat
-Umgåts med vänner
-Avverkat ett trädgårdsprojekt
-Glömt vilken dag det är
-Spelat kubb
-Druckit rosevin
-Lyssnat på sommarmusik
-Värmeslag med fötterna i iskallt fotbad
-Pysslat om barnens sommar skrubbsår o stickor

Om 6 dagar hämtar vi vår nya familjemedlem en Golden Retriever valp. Vi längtar ihjäl oss. Jag har definitivt mer att glädjas åt än att gräma mig för denna ljuva sommartid. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt tack för ditt visade intresse. Jag svarar så fort jag har möjlighet!