tisdag 16 juli 2013

Charlies ankomst

Nu äntligen har han kommit hem vår nya familjemedlem. Charlie är hans namn och han är en Golden Retriever valp.

Tänk att man kan bli så fäst vid någon på bara ett dygn. Denna underbara krabat som busar, myser och sover. Äldsta sonen med ADD samt Aspergers syndrom sa just att han känner i hela kroppen hur mycket han älskar Charlie. Detta var ett riktigt beslut att ta, att skaffa hund och det är med en stor lättnad jag konstaterar det.

Allt känns lätt och då är det rätt! 


Jag år så taggad att börja träna med honom. Vi har beslutat att klick träna hunden. Det innebär att man förstärker positiva beteenden med hjälp av att klicka på en klicker så att beteendet får en ökad belöning. Jag ser fram emot att få snöa in totalt i ämnet hunduppfostran. Det ska bli väldigt spännande att se hur mycket jag lyckats lära Charlie. Han kan redan SITT och KOM. :) 

Konstaterar att livet har nått en ny nivå och jag trivs med livet som det är just nu. Sommar, sol, familjen, vänner, trädgård och vår valp Charlie. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt tack för ditt visade intresse. Jag svarar så fort jag har möjlighet!