lördag 10 augusti 2013

ADHD tempo

Rensat ogräs, skapat ett jordgubbsland, beskärt äppelträd och idegranshäcken...hmm idag gick det undan.

Ibland kommer farten och idag kom den med besked. Stackars maken fick agera städare med stora plastpåsar för att plocka upp alla kvistar och bråte som spreds runt mig idag. Tolv säckar som är på väg till tippen. vad skulle jag göra utan min älskling som alltid sett till att rensa efter mina olika upptåg. Vi har inte en jättestor trädgård men det vi ha är välansat och ompysslat. Att följa årstidernas avspeglingar i trädgården hjälper mig att förstå tidens gång på ett konkret sätt. Att skörda egna hallon, krusbär, svartvinbär, tomater, potatis, plommon och allt annat lyxigt är en fröjd. Men den harmoni som jag finner i att arbeta i trädgården är ändå den största vinsten. 


Så jag är tacksam över att min kropp fått arbeta och att mitt sinne är fridfullt. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt tack för ditt visade intresse. Jag svarar så fort jag har möjlighet!