torsdag 5 juni 2014

Konsten att skapa


Jag har en förmåga som jag är riktigt stolt över och det är konsten att skapa.
Min förmåga att se framför mig hur jag vill ha det och sedan skapa det är en riktigt bra tillgång. Jag är kreativ och för mig är det meditativ att använda mina händer till denna. Därför har planeringen och genomförandet av dagens bröllops dekorationer något väldigt positivt för mig att vara med om.  Utmaningen var stressen som alltid kommer när det finns en deadline och man måste slutföra. Jag medger att jag vissa nätter sovit lite oroligt med huvudet fullt av rosor, murgröna och färgteman. Min man har stöttat mig och tagit hand om den såkallade markservicen medan jag skapat.

Jag har klarat av det! Hi hi. I garaget står nu sex färdiga bordsdekorationer och väntar på att bli placerade i kvällens festlokal. Jag sitter hos frissan och njuter av att bli ompysslad och vacker. Allt är enligt planerna och jag är förväntningsfull inför kvällens kurdiska bröllop . 

Jag kan fortfarande skapa under en viss press och det i sig själv betyder massor för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt tack för ditt visade intresse. Jag svarar så fort jag har möjlighet!