torsdag 5 juni 2014

Glitter och glamour

Vilket bröllop vi fick äran att delta i. Min väninnas kurdiskabröllop var verkligen en show med dans, glitter och glamour.

Vi var nog lite som fyra vilsna pingviner i Saharas öken, som dom enda svenskarna på bröllopet men trots det kändes vi varmt välkomna. Min väninna var fantastiskt vacker i sin bröllopsklänning och gästerna glittrade i dansen med henne. Vi dansade en slags ringdans, ja vi dansade efter bästa förmåga denna kurdiska dans som varade i fem timmar. Mellan dansen serverades massor av små rätter, meze som smakade mycket gott. Borden var dekorerade av mina bordsdekorationer vilket gör mig väldigt stolt. Barnen var välkomna och anammade den nya kulturens dans och mat väl. Stämningen var på topp utan någon alkohol överhuvudtaget. 

När det var dags att åka hem var det med ett leende på läpparna. Vi går gärna på fler kurdiska bröllop. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt tack för ditt visade intresse. Jag svarar så fort jag har möjlighet!